سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راهنمای خرید پاور بانک مخصوص لپ تاپ

در مواقعی که به برق شهری دسترسی ندارید، علاوه بر دستگاه هایی مانند موبایل، تبلت، دوربین و سایر گجت ها، ممکن است نیاز به شارژ لپ تاپ خود نیز داشته باشید، بنابراین در اینجا پیشنهاد می کنیم این مقاله را به طور کامل مطالعه کنید. هنگام خرید و استفاده از پاوربانک لپ تاپ مشکلی نداشته باشید.

 راهنمای خرید پاور بانک لپ تاپ

بیشتر اوقات برای تماشای فیلم یا بازی یا انجام کاری با لپ تاپ خود آن را با خود می برید، اینجاست که ممکن است کمی نگران شارژ لپ تاپ خود باشید! اما نگران نباشید زیرا می توانید با مطالعه مقاله زیر یک شارژر موبایل برای لپ تاپ خود بخرید و از سفر خود لذت ببرید.

خب اولین نکته ای که در خرید پاور بانک لپتاپ باید به آن توجه کرد تقویت کننده و ولتاژ خروجی پاور بانک است.

همانطور که از نام "پاور بانک لپ تاپ" مشخص است، باید پاور بانکی بخرید که آمپر و ولتاژ بالایی داشته باشد مانند شارژر لپ تاپ و باتری. در اینجا متوجه می شوید که از پاوربانک های موبایل و تبلت برای شارژ لپ تاپ استفاده نمی شود و پاور بانک شما باید به خود لپ تاپ اختصاص داده شود تا کارایی 100 درصدی به آن بدهد.

ولتاژ و آمپر شارژر لپ تاپ

با توجه به توضیحات بالا، این سوال برای شما در اینجا پیش خواهد آمد که آمپر و ولتاژ شارژر لپ تاپ من چقدر است؟ یا ولتاژ و تقویت کننده چیست؟ برای درک کامل مفهوم "آمپر" و "ولتاژ" می توانید برای اطلاعات کاملتر و جامع تر بر روی هر یک از آنها کلیک کنید.

اکنون که با مفاهیم آمپر و ولتاژ آشنا شدید، هنگام خرید پاوربانک می توانید این کلمات را بهتر درک کنید. اکثر پاوربانک های موجود در بازار دارای ولتاژ خروجی حدود 5 ولت (5v) و تقویت کننده خروجی حدود 1 تا 2.1 میلی آمپر ساعت (1، 1.1، 2، 2.1 میلی آمپر ساعت) هستند، این پاوربانک ها عمدتاً برای تلفن های همراه و تبلت ها هستند. و ... و کارایی خاصی در شارژ لپ تاپ ندارد.

حال پاسخ سوال اول: چگونه آمپر و ولتاژ شارژر لپ تاپ را بدانیم؟

پیچیده و سخت نیست! تنها کاری که باید انجام دهید این است که به اطلاعات شارژر لپ تاپ خود نگاه کنید. از آنجایی که بیشتر بحث ما تخصصی و فنی نیست، فقط در مورد اطلاعات ولتاژ و آمپر شارژر صحبت می کنیم، زیرا موارد بیشتر و کامل تری در شارژر درج شده است که توضیحات آن را در مقالات دیگر ارائه خواهیم داد.

شارژر لپ تاپ

حال با نگاهی به شارژر متوجه مقادیر ورودی (IN) و خروجی (OUT) شارژر خواهید شد. (در تمامی شارژرهای موبایل، تبلت، دوربین و ... این گزینه ها درج شده است).

INPOT ← مقدار ولتاژ و آمپر ورودی شارژر را به ما می دهد که معمولا همه شارژرها ولتاژ ورودی مناسب شبکه برق را که بین 100 تا 240 ولت و 50-60 هرتز است و آمپر را به همین صورت به ما نشان می دهند. . از 0.15 تقویت کننده را مشخص می کند.

OUTPOT ل شارژرهای لپ تاپ معمولاً ولتاژ خروجی را بین 16 تا 20 ولت (V) نشان می دهند. به عنوان مثال، نوت بوک های سری K ایسوس دارای ولتاژ خروجی 19 ولت هستند. عدد دیگری که باید در نظر گرفت آمپر شارژر لپ تاپ است، جریان خروجی در سری K همان لپ تاپ ایسوس 3.42 آمپر (A) است.

حالا با توجه به مشخصات شارژر لپ تاپ خود می توانید پاوربانکی بخرید که با خروجی شارژر لپ تاپ شما سازگاری داشته باشد، یعنی اگر مثلاً مشخصات شارژر لپ تاپ شما دارای خروجی 19 ولت و 3.42 آمپر باشد. ، باید پاوربانک لپ تاپ داشته باشید. تاپ خود را با مشخصات خروجی 19 ولت و شدت جریان بیش از 3 آمپر خریداری کنید تا لپ تاپ شما در هنگام شارژ آسیب جدی نبیند.

ظرفیت باتری لپ تاپ

دومین نکته ای که در خرید پاوربانک لپ تاپ باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید ظرفیت پاوربانک آن است. برای خرید پاوربانک لپ تاپ سعی کنید پاوربانکی با ظرفیت بیش از 15000 میلی آمپر ساعت بخرید که با آن حداقل بیش از یک بار بتوانید لپ تاپ خود را شارژ کنید.

سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که چگونه بفهمیم باتری لپ تاپ ما چقدر ظرفیت (mAh) دارد؟

به زبان ساده باید مشخصات لپ تاپ خود را بخوانید و در قسمت باتری لپ تاپ ببینید که باتری لپ تاپ شما چند سلولی است. معمولا هر باتری سلولی در لپ تاپ حدود 2200 میلی آمپر ساعت است که می توانید تعداد سلول های باتری را در 2200 ضرب کنید و عدد نهایی تعداد آمپر باتری لپ تاپ شما را نشان می دهد.

به عنوان مثال، باتری لپ تاپ که دارای 3 سلول است، ظرفیت باتری آن حدود 6600 میلی آمپر ساعت است.

دوشاخه شارژر پاور بانک لپ تاپ

نکته مهم دیگر برای خرید پاوربانک لپ تاپ، پورت AC استاندارد برای شارژ لپ تاپ است.

اگر دقت کرده باشید، لپ‌تاپ‌ها معمولا دوشاخه‌های شارژر متفاوتی دارند که عموماً در اکثر پاوربانک‌های موجود در بازار برای لپ‌تاپ‌ها موجود است، پریز برق متناوب برای شارژ کردن کار شما برای شارژ آسان لپ‌تاپ،