سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه های تشخیص باتری های تقلبی از باتری های اصلی در تلفن های همرا

مهم ترین چالش برای تعویض باتری گوشی، نصب باتری اورجینال در گوشی است! متأسفانه در حال حاضر تعداد زیادی باتری تقلبی یا به اصطلاح تقلبی در تلفن های همراه در بازار وجود دارد که قیمت ارزان تری نسبت به نسخه اصلی باتری ارائه می دهند و یا حتی در برخی موارد ممکن است گران تر باشند. چهره کاربر را گیج کنید. اما چگونه می توانیم باتری تقلبی را از باتری اصلی تشخیص دهیم؟ برای این منظور باید به نکات ریز توجه کنید که در ادامه این مطلب به آن اشاره خواهیم کرد.

با بررسی بسته باتری، باتری تقلبی را از باتری اصلی تشخیص دهید

یکی از بهترین راه‌ها برای تشخیص باتری تقلبی، نگاه کردن به بسته یا بسته باتری است. باتری های اصلی به طور کلی بسته بندی بسیار خوبی دارند و تمام نوشته ها، آرم ها و اطلاعات حک شده بر روی بسته بندی کیفیت و وضوح خوبی دارند. اما در مورد باتری های تقلبی اینطور نیست و عموما کیفیت رنگ ها و نوشته ها و لوگوهای روی بسته بندی اصلا جالب نیست. توجه داشته باشید که همیشه پر از رنگ و نوشته روی جعبه به معنای اصل بودن باتری نیست، بلکه برعکس رنگارنگ بودن بیش از حد وسایل روی جعبه باتری می تواند دلیلی بر اصل نبودن آن باشد. بنابراین بررسی جعبه یا بسته بندی باتری یکی از راه های اصلی تشخیص باتری تقلبی از باتری اصلی خواهد بود.

با بررسی تاریخ تولید باتری، باتری تقلبی را از باتری اصلی تشخیص دهید

تمام باتری های لیتیوم یون تاریخ حک شده روی آنها حک شده است. مهم نیست که تاریخ ساخت باتری مربوط به چند وقت پیش باشد، اما تطبیق تاریخ ساخت حک شده روی بدنه باتری با تاریخ ساخت حک شده روی جعبه باتری بسیار مهم است و یکی از راه های تشخیص باتری تقلبی از باتری اصلی خواهد بود. اگر تاریخ تولید حک شده روی بدنه باتری با تاریخ تولید نوشته شده روی جعبه باتری مطابقت ندارد، مطمئن شوید که باتری تقلبی است.

با بررسی برچسب اطراف آن، باتری تقلبی را از باتری اصلی تشخیص دهید

در اطراف باتری های لیتیوم یونی موبایل ها برچسبی نصب می شود که حاوی اطلاعاتی مانند تاریخ تولید باتری، ظرفیت آن، هشدارها، لوگوی سازنده و ... خواهد بود. در تلفن های همراه، این برچسب معمولا ترکیبی از رنگ های نقره ای و مشکی است. همچنین با بررسی این برچسب می توانید متوجه تقلبی یا اصل بودن باتری گوشی سامسونگ یا هر برند دیگر شوید. اگر برچسب دور باتری کاملا صاف و بدون برآمدگی و درز روی بدنه باشد، این یکی از نشانه های اصلی بودن باتری خواهد بود، اما از طرف دیگر اگر مانند عکس سمت چپ، برچسب روی باتری دارای ترک یا برآمدگی است. بله، مطمئن شوید که باتری تقلبی یا تقلبی است. این روش یکی از بهترین روش ها برای تشخیص باتری های تقلبی از باتری های اصلی در گوشی های موبایل است.

با بررسی لبه باتری، باتری تقلبی را از باتری اصلی تشخیص دهید

اگر باتری اصل باشد، لبه‌های آن کاملاً طراحی شده و صاف هستند و برچسب روی باتری کاملاً روی لبه باتری قرار می‌گیرد، اما اگر باتری تقلبی باشد، ممکن است لبه‌های بالا و پایین صاف نباشند و همچنین بین برچسب روی باتری و بین لبه مانند عکس بالا و راست فاصله وجود داشته باشد و در قسمت بالا و پایین باتری از این نظر ناهماهنگی وجود داشته باشد. وجود این ناهماهنگی ها و فواصل محسوس بین بدنه باتری و برچسب روی آن می تواند دلیلی بر تقلبی یا تقلبی بودن باتری باشد.

با بررسی کتیبه روی برچسب باتری، باتری تقلبی را از باتری اصلی تشخیص دهید

بسته به کیفیت نوشته های حک شده روی برچسب باتری، می توانید تقلبی یا اصل را نیز تشخیص دهید. عموماً نوشته های روی برچسب باتری های تقلبی کم رنگ، بی کیفیت و یا خیلی رنگارنگ است و در برخی موارد ممکن است این نوشته ها کج و ناخوانا روی برچسب باتری حک شود، اما باتری های اصلی این گونه نیستند و به طور کلی نوشته های روی برچسب آنها کاملاً یکنواخت و با شدت رنگ نسبتاً بالا حک شده است. البته تشخیص باتری تقلبی از اورجینال با بررسی نوشته های روی برچسب باتری کار ساده ای نیست و نیاز به کمی تجربه دارد اما در هر صورت این روش یکی از راه های تشخیص باتری اصل از تقلبی است. 

با بررسی بدنه باتری، باتری تقلبی را از باتری اصلی تشخیص دهید

با بررسی دقیق تمام قسمت های بدنه باتری لیتیوم یونی، می توانید اصل یا تقلبی بودن آن را تشخیص دهید. باتری های اورجینال با دقت طراحی شده اند و کوچکترین ناهماهنگی بین قسمت های مختلف فیزیکی آن ها وجود ندارد اما باتری های تقلبی این گونه نیستند و اگر به قسمت های مختلف بدنه آن ها دقت کنید متوجه ناهماهنگی خواهید شد. بنابراین به بدنه و نحوه ساخت باتری دقت کنید و به دنبال ناهماهنگی هایی باشید که نشان دهنده تقلبی بودن باتری باشد. نمونه ای از این نوع ناهماهنگی در عکس بالا نشان داده شده است.

با بررسی محل اتصال، باتری تقلبی را از باتری اصلی تشخیص دهید

این روش نیز یکی از روش هایی است که شاید با بررسی آن به راحتی نتوانید باتری تقلبی یا اصل را تشخیص دهید اما در هر صورت یکی از راه های تشخیص باتری تقلبی باتری اصلی است. در این روش باید به رنگ طلایی باتری توجه کنید. این اتصالات در باتری های اصلی کاملاً سازگار هستند و به طور کلی دارای عمق کم هستند. اما در باتری های تقلبی، این اتصالات ممکن است بیش از حد عمیق و گاهی اوقات ناسازگار باشند. برای مثال در عکس بالا باتری سمت چپ نمونه ای از باتری اصلی گلکسی اس 3 است و عکس سمت راست نمونه ای از باتری تقلبی را نشان می دهد.